poniedziałek, 11 lutego 2008

Cynamonowe zawijance

Przecudne- zdaniem mojej drugiej Polowy. Po raz pierwszy zetknelam sie z nimi na forum cincin.
Przepis przedstawila Bajaderka. Za pierwszym razem popelnilam kilka bledow. Miedzy innymi pieklam na blaszce wylozonej papierem do pieczenia a jednak lepiej piec je na blasze wysmarowane margaryna i oproszona maka. Polecam bo sa naprawde pyszne :)


Przepis;
1 szklanka mleka
2 jaja
1/2 szklanki cukru
5 lyzek masla
1/4 lyzeczki soli
4 szklanki maki
2 1/4 lyzeczki suchych drozdzy

Nadzienie:

2 lyzki roztopionego masla, 1/2 szklanki, cukru2 lyzki cynamonu

Mleko podgrzac, maslo rozpuscic. Drozdze rozmieszac z lyzeczka cukru, lyzka maki, zalac szklanka mleka, wymieszac i zostawic na kilka minut. Ze wszystkich skladnikow i rozczynu wyrobic miekkie, ciasto, zostawic do wyrosniecia. Rozwalkowac prostokat o wymiarach ok. 40 x 25cm, na ktorym rozprowadzic rozpuszczone maslo i posypac cukrem zmieszanym z cynamonem. Zwinac jak rolade, delkatnie pokroic, i ukladac w wysmarowanej maslem formie. Piec okolo 10 minut w temperatrze 200 st.C. Zawijance mozna polukrowac lub posypac cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. tak... tak... sama na własne uszy słyszałam, jak Twój mężczyzna mówi: przecudne!:P a potem sama miałam okazję skosztować (przyznam, że zszamałam 2 ciacha:P)i co więcej mogę napisać: cieplutkie są rozkoszne:P pozdrówka Agnieszka
    ps. cieszę się, że w końcu zasłużyłam, by dostać adres Twojej strony! więcej śmiałości dziewczyno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, juz ich nie ma.... trza bedzie znowu piec :D

    OdpowiedzUsuń