wtorek, 9 września 2008

Kurczak w ciescie francuskim

Sa takie przepisy po wyprobowaniu ktorych mysle- swietne, bede robic czesciej. I ten wlasnie do nich nalezy. Bede przygotowywac i namawiac do tego innych. Ciasto francuskie nadaje zwyklemu filetowi niepowtarzalny, delikatny smak. A pod ciastem mozna ukryc farsz na jaki tylko pozwoli nam wyobraznia. Przepis wypatrzylam na forum cin cin, zastosowalam farsz inny od zaproponowanego.


Skladniki;
4 filety
dwa platy ciasta francuskiego 16x25 (uzylam gotowego ciasta z marketu, pakowanego w rozwalkowane juz kawalki- zuzylam oba)
200 g pieczarek
3 zabki czosnku
ser zolty
pieprz, sol, papryka ostra
jajo


Wykonanie;
Ciasto rozmrozic, oba platy podzielic na dwa kawalki rownej wielkosci. Pieczarki obrac i obsmazyc z czosnkiem przecisnietym przez praske. Fileta przyprawic sola, pieprzem i papryka (innymi dowolnymi przyprawami). Na srodku kazdego z kawalkow ciasta ulozyc fileta, boki naciac od zewnatrz w kierunku fileta na paski o szerokosci 1.5 cm. Fileta pokryc pieczarkami i posypujemy startym serem. Ciasto smarujemy rozbeltanym jajkiem i przeplatamy na zmiane tak by pokryc nimi fileta (nie zakrywac szczelnie gdy para musi miec dostep). Jajkiem posmarowac takze wierzch ciasta. Zapiekac ok 25 min w 200C.

2 komentarze:

  1. niebanalny sposób na kurczaka:) ja oczywiście zapomniałam o doprawieniu filetów (gdzie ja mam głowę?!) ale smak się uratował, bo rozkroiłam filety i do środka wsadziłam dobrze przyprawione podsmażone pieczarki i starty ser. całość zawinełam w ciasto, oczywiście nie poprzeplatałam ich z taką elegancją jak na zdjęciach Ewy i innych, ale wyszło i bardzo mi smakowało:) bardzo syte! AK

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze sie :) Przeplatanie to raczej dla wygladu, no i zeby szczeliny byly :)

    OdpowiedzUsuń