wtorek, 6 stycznia 2009

Ryba po grecku


Poszukujac przepisu na rybe po grecku napotkalam ich kilka. Pewno wiec tych kilka potestuje poniewaz pierwsza opcja przyadla nam do smaku :)

Skladniki;

40dkg filetow z ryby

4 marchewki

2 pietruszki

1/2 dużego selera 

kawałek pora

2 większe cebule

2 łyżki mąki pszennej

olej do smażenia ryby.

sól, pieprz, łyżka koncentratu pomidorowego. 

Wykonanie :

Filety (jeśli mrożone to lekko rozmrozić) kroimy w małe kawałki. Lekko opruszyć pieprzem. Obtoczyć w mące i obsmażyć na oleju. Włoszczyznę obraną utrzeć na tarce z dużymi oczkami. Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju (po wyjęciu ryby). Następnie dodajemy przygotowaną włoszczyznę lekko obsmażamy mieszając. Dodać około 3/4 szklanki wody. Nie za dużo, aby nie było żadkie, bo włoszczyzna puści sok. Lekko solimy i pieprzymy. Dusimy około 15 minut. Następnie dodajemy w/g uznania koncentrat pomidorowy. Mieszamy i dusimy około 5 minut. Gdy warzywa są miękkie dodajemy kawałki ryby. Ostrożnie mieszamy (tak aby nie zrobić z ryby masy) i dusimy około 3-4 minut. Jeśli sos jest mało gęsty, możemy dodać troszkę mąki pszennej wymieszanej z wodą.

4 komentarze:

  1. Ubóstwiam rybę po grecku! Ale mi narobiłaś mi apetytu :) Bo chociaż w Święta jadłam ją codziennie, to już się stęskniłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To byl moj pierwszy raz! I tez ubostwiam te rybe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam rybe po grecku !:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. też bardzo lubię rybę po grecku, moi rodzice robią pyszną, sama też kiedyś muszę w końcu zrobić, zwłaszcza, że już długo mi po głowie chodzi. AK

    OdpowiedzUsuń