sobota, 2 maja 2009

courgette tart


Uwielbiam cukinie. Z wielka przyjemnoscia wiec przygotowalam ten szybki placek cukiniowy i potraktowalam jako obiad dla siebie. Bardzo smaczny i chcialabym polecic go wszystkim. Przepis pochodzi z "Olive" (maj 2009).


Skladniki;
plat gotowego ciasta francuskiego (375g)
3 sredniej wielkosci cukinie 
2 zabki czosnku
oliwa z oliwek
4 lyzki mascarpone
50 g parmezanu, startego

Wykonanie;
Na wstepie dodam, ze wykorzystalam tylko jedna cukinie zamiast trzech. Nie uzylam tez parmezanu a cheddar, ktory jest moim ulubionym serem.
Piekarnik nastawic na 200C. Rozwinac ciasto i lekko nozem obrysowac margines 2 cm. Cukinie skroic w cienkie plastry, wymieszac z czosnkiem przecisnietym przez praske, posmarowac oliwa. Mascarpone wymieszac z polowa sera i rozsmarowac wewnatrz ciasta, nie wychodzac poza margines. Plastry cukini rozlozyc na masie serowej. Piec 15 min, nastepnie posypac pozostala czescia parmezanu i piec kolejne 15-20 min.

8 komentarzy:

  1. ach jak to ładnie wygląda i tak samo musi smakować

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super :) Mnie też zadowoliłby taki obiad. I to bardzo. Pozdrawiam i miłego weekendu majowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. rowniez uwielbiam cukinie, wiec powinien mi smakowac :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewo, czy Ty to danie robiłaś z myślą o mnie? ;-)) Uwielbiam takie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Slicnzna :) jako miłosniczka cukinii jestem za takimi obiadami!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciesze sie, ze Wam sie podoba. Zachecam do wyprobowania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem miłośniczką ciasta francuskiego, placek pycha! Mam jednak pytanie: czemu przepis jest pisany bez polskich ą,ę itp. Niektóre słowa brzmią nieco pokracznie w tym wydaniu :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ciasto francuskie. Można tyle rzeczy z niego wyczarować i właśnie nie koniecznie na słodko;)

    OdpowiedzUsuń