środa, 19 maja 2010

Maslankowe ciasto z rabarbarem


Nie moge uwierzyc, ze dni tak szybko mijaja. I ta niewiele zostalo ich nam do przezycia w tym Kraju. Calkiem sprawnie radzimy sobie ze strony organizacyjnej. Powoli ale konsekwentnie to moje motto ostatnio.
Dzis prezentuje bardzo proste ciasto z rabarbarem. Nie moglam sie doczekac rabarbaru a teraz gdy sie pojawil musze to wykorzystac. Mam wiele koncepcji do wykonania i nadzieje, ze choc polowe z nich uda mi sie wykonac. Takie ciasto piekla czesto moja mama a ja wykorzystalam przepis Tobatki. Recepture cytuje za Tobatka.


Skladniki;

Ciasto;
1 szklanki maślanki
1 szklanki cukru
2,5 szklanki mąki
3 jajka
1 mały proszek do pieczenia (lub 3 łyżeczki)
0,5 szkl oleju
1 cukier waniliowy

Kruszonka;
0,5 kostki masła lub margaryny
mąka
cukier

400 g rabarbaru


Wykonanie;
Skladniki na ciasto umiescic w misce i wymieszac na gladka mase. Wylac na blache.
Rabarbar oczyscic i brac, pokroic na male kawalki i ulozyc na ciescie.
Skladniki kruszonki ugniata do uzyskania kruszonki- cukru i maki dodawac na oko (ja uzylam 3 lyzek maki i 6 lyzek cukru. Posypac kruszonka rabarbar. Piec w 175C przez ok 30 min.

9 komentarzy:

  1. Piekne ciasto! Maślankowe ciacha są przepyszne, a z rabarbarem tym bardziej, mniam:)

    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy jadłam kiedykolwiek maślankowe ciasto, a że mam ochotę na ciasto z rabarbarem to chętnie przepis wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetnie wygląda to ciasto.. Nigdy nie jadłem maślankowego..ale wszyscy na około tak je zachwalają, że chyba i ja spróbuję.. Tym bardziej, że mam rabarbarową fazę;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne jest to ciasto :) Piekłam je już nie raz, bardzo mi smakuje zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Maślankowe to jedno z moich ulubionych ciast - i zawsze się udaje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo puszyscie i delikatnie wyglada!

    Ewo, a kiedy dokladnie wracacie? Czy cieszysz sie z powrotu do PL? Czy wolalabys jeszcze troche w Irlandii pomieszkac? Ciekawa jestem, czy myslisz, ze czegos bedzie Ci 'brakowac'... a jesli tak, to czego? Mnie by brakowalo szwajcarskich serow :))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesli nie jadlyscie ciasta maslankowego to serdecznie polecam. Jest puszyste, umiarkowanie slodkie a maslanke mozna zastapi jogurtem.

    Beo, obiecuje, ze na Twoje pytania odpowiem w kolejnym poscie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma sprawy, poczekam wiec cierpliwie :)

    Pozdrawiam Ewo i milego weekendu zycze! (czy u Was tez wolne teraz w poniedzialek?)

    OdpowiedzUsuń
  9. Beo, u nas poniedzialek pracowity, niestety. Ale ja odliczam juz dni do konca wiec nie cierpie z tego owodu :)

    P.S. Sklecam posta wlasnie.

    OdpowiedzUsuń