czwartek, 29 listopada 2007

Chleb w jajku

Chleb w jajku to przysmak mojego dziecinstwa :) Przekaska dobra zarowno na sniadanie jak i kolacje. Szybka, prosta, tania i pozwala na wykorzystanie suchego pieczywa czy bialek, ktore czesto zostaja z pieczenia. Wydawalo mi sie, ze "chleb w jajku" kazdy kiedys jadl, a jednak czesto spotykam osoby, ktore nie wiedza, ze tak mozna :)


Potrzebny jest pokrojony na kanapki chleb. Moze byc kilkudniowy, podsuszony. Moga to byc tez bulki. Do tego jajka- ilosc dowolna. Sol i troche oleju.

Jajka rozmieszac, mozna dodac do nich bialka lub zoltka, ktore mamy w lodowce akurat. Posolic. Na patelni rozgrzac olej. Kazda kanapke namoczyc z obu stron w jajecznej masie i smazyc krotko, do chwili az kanapka sie zrumieni. Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Na prawde sa osoby, ktore czegos takiech nie jadly??? proste, szybkie i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety sa takie osoby :) Moj mezczyzna nie mial pojecia, ze tak mozna :) I czesto w czasie rozmow kulinarnych okazuje sie, ze znajomi nie jedli nigdy chleba w jajku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze lepsze jest jak sie pomiedzy dwie kromki wlozy ser zolty i to obtoczy w jajku i obsmazy .... mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mrowka, Nigella tak robila ale z dodatkiem mozarelli. Ja testowalam kiedys ale malo doprawilam. Sprobuje ze zwyklym zoltym serem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a to ja pamietam robilam inaczej... kromke chleba w jaku, smazylam jedna strone, obracalam i wtedy kladlam zoty ser i chyba przykrywalam patelnie ta troszke, by sie ser szybko rozplynal :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne:-) poznałam dzięki mojemu mężczyźnie. on doprawia jajko różnymi przyprawami, podsmaża pieczarki, obtacza chleb tostowy w przygotowanym jajku i kładzie na rozgrzaną patelnię, na której są juz podsmażone pieczarki:-) mniam! AK

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zamiast soli dodaję Vegetę

    OdpowiedzUsuń