czwartek, 15 stycznia 2009

Placek ziemniaczany

Przepis przedstawiony przez Bee z forum Cin Cin. Niedawno nawinal sie moim oczom, zapisalam do wykonania i kilka dni pozniej znalazl sie na moim talerzu. Swietny! dla osob, ktore maja tylko duze patelnie, proponuje przygotowac kilka mniejszych plackow.


Skladniki;
ok 800 g ziemniakow
150-200 g sera (mozarella lub roquefort lub gorgonzolla, itp.)
posiekana natka pietruszki (lub inne ziola)
1 lyzka maki
sol, pieprz (ew. galka muszk. lub inne przyprawy jakie sie lubi)


Wykonanie;
Ziemniaki obrac, zetrzec na duze wiorki, wymieszac z maka, pietruszka i przyprawami. Na rozgrzana, lekko naoliwiona patelnie nalozyc polowe masy ziemniaczanej, ugniesc drewniana plaska lyzka, nastepnie nalozyc pokrojony w kawalki ser i przykryc reszta ziemniakow, po czym ponownie mocno ugniesc (wtedy placek latwo mozna bedzie przewrocic na druga strone; w tym celu najlepiej uzyc duzyj pokrywki). 
Smazyc ok. 20 min z kazdej strony.

12 komentarzy:

  1. placek ziemniaczany kojarzy sie zupelnie inaczej, a tu mila niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mm wygląda pysznie, tylko mnie brakuje w przepisie takich konkretnych smaków jak np. cebulki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smak cebulki akurat zbedny w tym przypadku. Uwielbiam mozzarelle i dlatego jej smak byl tu dla mnie najwazniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe połączenie, pewnie sama bymna to nie wpadła :)No i ta mozzarella...

    OdpowiedzUsuń
  5. też kocham mozarelle, ale ona sama jako tako smaku nie ma, w połączeniu z ziemniakiem wydaje mi się lekko mdłe, dlatego ja bym czymś tu wzbogaciła... i zrobiłaś mi smaka na placki, musze co nieco utrzeć... tzn. ktoś utrze, a ja usmażę :) AK

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam ten placek. :) Sama też go robiłam. :) Dziękuję Ewo za przypomnienie przepisu, trzeba będzie ponownie przyrządzić. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Baardzo podoba mi się ten pomysł z serem! Jako fanka wszelkich ziemniaczanych wyrobów nie omieszkam wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciesze sie ze placek smakowal!

    Pozdrawiam :)

    PS. Ten usuniety komentarz to ja, nie zauwazylam, ze link do przepisu jest tez podany... przepraszam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie szkodzi Beo.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam wczoraj, ale nie dzieliłam tak jak Ty, tylko od razu wymieszałam potartą mozarellę do masy, no i dużo przypraw i cebulki :) pychotka, mieszaliśmy sobie śmietankę z keczupem i fajnie smakowało AK

    OdpowiedzUsuń