środa, 15 lipca 2009

Orange loaf

Pewno podobny przepis znalazlabym na kilku blogach czy forach kulinarnych. Oczarowalo mnie jednak zdjecie, ktore znalazlam w magazynie "Olive" (marzec 2009), z ktorego wrecz dobijal smak i zapach ciasta. Bardzo pomaranczowe i bardzo smaczne.

Skladniki;

2 pomarancze

cytryna

175g jasnobrazowego cukru

175g niesolonego masla, plus ekstra do formy

175 g maki ze srodkiem spulchniajacym

1/2 lyzeczki proszku do pieczenia

3 jaja

100g cukru pudru

Wykonanie;

Pomarancze obrac ze skorki, ktora nastepnie pokroic w waskie paski. Z obu pomaranczy i cytryny wycisnac sok. Lyzke plynu odlac i odstawic na bok, pozostalosc umiescic razem ze skorka w garnuszku. Dolac ok 100ml wody i doprowadzic do wrzenia. Gotowac na wolnym ogniu ok 30 min, do czasu odparowania czesci wody i zmiekczenia skorki. Po tym czasie wmieszac 50 g cukru i gotowac kolejne 5 min, mieszajac. Po tym czasie otrzymamy ok 2 lyzek gestego syropu. Odstawic do wystudzenia. Piekarnik nastawic na 180C. Foremke keksowa wysmarowac maslem. Pozostaly cukier, make, maslo, proszek do pieczenia, i jaja umiescic w malakserze. Wymieszac wszystkie skladniki i przelac do miski.  Dodac syrop i zamieszac kilka razy. Przelac mase do foremki i piec ok 35 min. By przygotowac lukier nalezy wymieszac 100g cukru pudru z odstawionym wczesniej sokiem cytrynowym. Po wyjeciu ciasta na metalowa kratke, polac je lukrem. Ozdobic wczesniej przygotowana skorka pomaranczowa (ja wykorzystalam do tego celu czesc syropu).

8 komentarzy:

  1. Ciasto pomarańczowe to było jedno z moich pierwszych blogowych ciast i jak dotychczas, jedno z najlepszych, od jakiegoś czasu zbieram się do upieczenia kolejnego i nawet kolekcjonuję pomarańcze;) Twoje ciasto myślę, że mnie ostatecznie zdopinguje...wyglada rzeczywiście pysznie!...:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale apetyczne ciasto ,bardzo mis ie podoba
    a jakby tak te pomarańcze i cytryny zamienić na mandarynki ,byłoby smaczne ?
    bo szukam ciasta dla gości,a w domu mam 2 siatki mandarynek (dostałam )

    OdpowiedzUsuń
  3. Margot, mysle ze mozna sprobowac. W koncu pomarancze dodane sa tylko dla aromatu i smaku. A mandarynki sa rownie smaczne.

    Ewena, ja wczesniej malo poczynalam z cytrusami ale ostatnio bardzo polubilam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewa, dziękuje za odpowiedz
    Chyba się skusze i zrobię :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Brdzo lubie tego typu ciasta! Juz sie ciesze na mysl o jego smaku :) Zeby tylko upal chcial nieco zelzec... :/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomarańcze, jak pomarańcze, ale ja uwielbiam patrzeć (mniej jeść) na lukier. Czasem mam wrażenie, że nie ważne co pod nim, ważny jest ON... :D
    Niemniej całość apetyczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. łAdnie, ja robię podobne, z tym, że cytrynowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglada na wilgotnie ciacho :0 cos dla mnie mniam :)

    OdpowiedzUsuń