sobota, 25 lipca 2009

Parfait z bialej czekolady

Parfait to nic innego jak mrozony krem z bitej smietany. Podawany w wysokich kieliszkach deserowych, lub na talerzyku. Ja swoj zaserwowalam najprosciej, w ramekinach. To moje pierwsze spotkanie z tym deserem i nie ostatnie. Pyszny! Dla mojego meza- za slodki. Dla mnie idealny. Przepis pochodzi z ksiazki "Homemade desserts" autorstwa C. Atkinson, C. Barty i M. Mayhew.

Skladniki;

175 g bialej czekolady, polamanej na kawalki

2 lyzki mleka

1 laska wanilii

4 zoltka

75 g cukru pudru

300 ml smietany 30%

do podania- sos czekoladowy i swieze owoce

Wykonanie;

Czekolade rozpuscic w kapieli wodnej. Mieszac do czasu az uzyska plynna konsystencje. Odstawic do schlodzenia. Z laski wanilii wyskrobac nasionka do miski z zoltkami. Przy pomocy miksera ucierac dosypujac cukier puder, az do uzyskania puszystej masy. Wmieszac do roztopionej czekolady. Smietane ubic i dodac do polaczonych wczesniej skladnikow. Zamieszac.  Mase rozdzielic pomiedzy 4 ramekiny i zamrozic (na ok 4 godz). Przed podaniem zanurzyc naczynka w goracej wodzie i odwrocic je dnem do gory, tak aby deser znalazl sie na talerzu. Przybrac sosem czekoladowym i owocami.

13 komentarzy:

  1. Deser wygląda świetnie :) muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, takie desery lubię. :) Zresztą wszelkie lody i lodopodobne zjadam w ilościach zastraszających. I nie straszne mi kalorie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda baaaardzo smakowicie!:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. rzeczywiście dla mnie mógłby być za słodki, ale gdybym pominęła cukier puder.... rozmarzyłam się ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. o wow! wygląda swietnie, bardzo lubie takie desery:))

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo lubię takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja z checia zjem porcje przeznaczona dla Twojego Meza, skoro Mu nie smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada i brzmi pysznie! Ostatnio to rowniez bardzo moje smaki ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. gdzieś pląta mi się przepis na herbaciane parfait... Dzięki za przypomnienie, też nigdy nie robiłam ale teraz chyba się skuszę;)

    OdpowiedzUsuń
  10. brzmi kuszaco, wyglada pzreapetycznie...trzeba sie w koncu skusic :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm!!! Przypomniało mi się dzieciństwo... Taki prosty deserek, a wygląda fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń