piątek, 28 sierpnia 2009

czekoladowo orzechowe platki

Dostalam wczoraj wiadomosc od kolezanki z czasow technikalnych, z wieloma komplementami dotyczacymi mojego bloga. Niezmiernie milo mi sie zrobilo i ciesze sie, ze blog staje sie dla Was zrodlem inspiracji. Przy okazji dowiedzialam sie, ze codzienne gotowanie nadal wydaje sie czyms praco i czasochlonnym. W zwiazku z tym postaram sie podawac przyblizony czas przygotowania potraw. Ja nie lubie "sleczec" w kuchni wiec podawane totaj przepisy sa szybkie, a jesli tak nie jest, pisze o tym. Nizej podany przepis pochodzi z ksiazki "A taste of chocolate" The Australian Women's Weekly". 

Skladniki (25 sztuk);

1 bialko

55g brazowego cukru

2 lyzki maki

2 lyzeczki kakao

30g masla, rozpuszczonego

1 lyzeczka mleka

1 lyzka zmielonych orzechow

Wykonanie;

Przygotowanie ciasta- 5 min. Kolejne 5 zajmuje upieczenie kazdej porcji ciastek.

Piekarnik nastawic na 180C. Natluscic tace do pieczenia lub wylozyc papierem. Ubic bialko na sztywno, stopniowo dodawac cukier. Ubijac do czasu az cukier calkowicie wmiesza sie w bialko. Make polaczyc z kakao,  rozpuszczonym maslem, mlekiem i proszkiem z orzechow. Bialko wmieszac do masy macznej. Na tacy lyzeczka ukladac porcje ciasta, tworzac kola o srednicy 8 cm. Piec ok 5 min. Chlodzic na walku do ciasta. Moje ciastka od momentu wyjscia z pieca lezakowaly na metalowej kratce. Dlatego efekt koncowy jest inny niz przewidywany w ksiazce- ciastka powinny miec ksztalt platkow lekko zaokraglonych.

4 komentarze:

  1. to, że sa z białkiem przypomina mi odrobinę czekoladowe bezy
    śliczne to pierwsze zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  2. Asia, ma rację to jak czekoladowa beza w innym wcieleniu :) Przepiękne papilotki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, ach! zazdroszczę książki. :) Tyle inspiracji kulinarnych... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a mnie się najbardziej te bibułki podobają!! :D AK

    OdpowiedzUsuń