czwartek, 8 października 2009

Ciasto ze sliwkami, marcepanem i migdalowa kruszonka


Smaku marcpana nie pamietam z dziecinstwa. Dopiero 2 lata temu po raz pierszy zakupilam marcepanowy baton i tak mnie zachwycil, ze teraz bardzo czesto zaopatruje sie w to cudo. Dlatego tez zachwytem wczytalam sie w calkiem niedawna notke Bey z "Mojej kuchni" o marcepanie, migalach i tymze ciescie. Jest wspaniale! A przygotowanie nalezy do bardzo przyjemnych czynnosci- latwo i szybko.



Skladniki;
250 g marcepanu
120 g cukru
3 jajka
110 g mąki
50 g drobno zmielonych migdałów
1 łyżeczka kardamonu
śliwki
+ 3-4 łyżki startego marcepanu (można pominąć)

kruszonka;
40 g zimnego masła
40 g mąki
40 g cukru
40 g bardzo drobno zmielonych migdałów
szczypta soli



Wykonanie;
Przygotowanie ciasta zajelo mi doslownie 5 minut. Pieczenie ok 40-50.
Śliwki umyć i wypestkować. Składniki kruszonki w miarę szybko dobrze razem wymieszać i pokruszyć (lub posiekać). Marcepan dobrze schłodzić (można na kilka minut umieścić w zamrażalce), a następnie zetrzeć na tarce. Ucierać go z cukrem dodając po jednym jajku. Gdy masa jest jednolita dodać przesianą mąkę wymieszaną z migdałami i kardamonem i dokładnie wymieszać. Przełożyć masę to natłuszczonej formy, ułożyć śliwki (stroną przeciętą do góry), posypać startym marcepanem i posypać kruszonką.
Piec ok. 40-50 minut w 180°C (lub do suchego patyczka).


5 komentarzy:

  1. Ewo, ciesze sie ze i Tobie posmakowalo :) Wyglada slicznie!

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurka no fajne jest. Ten marcepan mi sie najbardziej podoba. Uwielbiam go. I korci mnie zeby wlasny zrobic ;) Wiec kto wie?? :D

    OdpowiedzUsuń