czwartek, 10 marca 2011

Chocolate meringue truffle cake. Czekoladowe ciasto truflowe.


Od jakiegoś czasu mam ochotę na ciężkie ciasta. Takie, z których odkrojony kawałek, zjedzony przy popołudniowej kawie, nasyci zapotrzebowanie na słodycz na resztę dnia. I to ciasto właśnie takie jest. Mocno czekoladowe. Do kawy, lodów. Do zaspokojenia zmysłów.


Przepis od Nigelli.


Składniki;

  • 1 białko
  • 50 g cukru
  • 2 łyżeczki kakao
  • kropla octu winnego

Nadzienie truflowe:

  • 400 g ciemnej czekolady (użyłam o zaw. 70% kakao)
  • 60 ml rumu
  • 60 ml golden syrup
  • 500 ml śmietany powyżej 30%
  • kakao do dekoracji

Wykonanie;
Piekarnik ustawić na 180C. Formę o średnicy 20cm wyłożyć pergaminem a ścianki natłuścić olejkiem migdałowym. Białko ubić na sztywno z cukrem. Dodać przesiane kakao oraz kroplę octu i ponownie ubić do połączenia. Masę rozsmarować na dnie tortownicy i włożyć do nagrzanego piekarnika na 10-15 min. Po upieczeniu odstawić do wystudzenia.
Czekoladę rozpuścić z rumem i syropem w kąpieli wodnej, wystudzić. W międzyczasie ubić śmietanę, nie całkiem na sztywno. Przelać do czekoladowej masy i wymieszać do połączenia. Całość wylać na wcześniej upieczony spód, wygładzić powierzchnię i włożyć do lodówki na kilka godzin. Posypać kakao.

11 komentarzy:

  1. Takie ciasta uwielbia mój mąż - ciężkie czekoladowe, kleiste. Wprost cud:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bosssko! Jeszcze go nie piekłam, i widać jest czego żałować;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierzę Ci na słowo, że ono zaspokaja wszystkie zachcianki na słodycze. Sam wygląd nawet troszeczke sprawę załatwia ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. niesamowicie czekoladowe, piękne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda nieprawdopodobnie czekoladowo. Tak pysznie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetycznie wygląda. Uwielbiam czekoladę i wszystko to co czekoladowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam to ciasto ale czekolada najpierw pięknie się rozpuściła a kiedy dodałam rum, to niestety mocno się ścięła... na tyle mocno, ze cięzko było wmieszać syrop a kiedy się wystudziła, to z kolei ciężko było dodać ubitą śmietanę. Rozcieńczałam maślanką ale efekt był taki, ze choć smaczne, to było moim zdaniem za twarde... u Ciebie widać, że jest puszyste :) Może masz jakis pomysł? co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  8. A czy przestudziłaś czekoladę? Trzeba przeczekać do odpowiedniego momentu, by nie była wrząca ale też zbyt zimna. Rozpuszczona czekolada lubi sprawiać figle.
    Mnie ciasto wyszło puszyste i rozpływające się w ustach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,
    co to golden syrup?reveigh

    OdpowiedzUsuń
  10. Reveigh, golden syrup czyli złoty syrop. Często zastępuję go miodem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytając tego posta dostałam ślinotoku. Muszę to ciasto zrobić.

    OdpowiedzUsuń