wtorek, 10 maja 2011

Ciasto kakaowe z wiśniami





Dostało mi się po głowie ostatnio za to, że tak zaniedbuję bloga, że nie publikuję żadnych nowości. Cóż mogę powiedzieć. Wiosna a raczej lato jakie mamy w ostatnim czasie mocno mnie pobudziły do innych poczynań, nie koniecznie kulinarnych. Pichcę wprawdzie ale nasze ulubione dania więc bez obaw- mam się całkiem dobrze.


Prezentuje dziś ciasto kakaowe, które upiekłam po raz nie wiem który w tym miesiącu. Jedyna kombinacja polega na ubiciu piany z białek i dodaniu jej do rozpuszczonych składników. Próbowałam już różnych kombinacji- z wiśniami, jabłkami, gruszkami. Obficie obsypywałam wierzch ciasta kawałkami owoców lecz także dodawałam jej do masy ciasta, dzięki czemu było mocno wilgotne. Każde ciasto upiekło się pięknie i smakowało wybornie.
Przepis powstał przypadkiem. To miało być ciasto Izaura, na które kiedyś podam przepis ale z powodu braku jednego ze składników masy serowej, upiekłam część kakaową.





Składniki;

2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
3 łyżki kakao
1 kostka margaryny
3 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka cukru waniliowego
4 jaja
3 łyżki mleka
szklanka owoców (wiśnie z syropu, gruszki itd)

Wykonanie:
Margarynę umieścić w garnku i podgrzewać do rozpuszczenia. Dodać cukier, cukier waniliowy i kakao, wymieszać do rozpuszczenia, zagotować. Odlać połowę szklanki masy. Do pozostałych składników dodać mąkę z proszkiem, pianę z białek i wymieszać. Na tym etapie można także wmieszać część owoców. Masę przelać do natłuszczonej tortownicy, na wierzchu rozsypać pozostałe owoce i polać masą ze szklanki. Piec ok 40 min w 180C

4 komentarze:

  1. Sprytne to ciasto.
    I szybkie i ładne.
    Można kombinować do woli.
    Po prostu boskie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiśnie i kakao, mniam! super połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie pyszne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. ciemne ciasto i wiśnie to zdecydowanie moje ulubione smaki :)

    OdpowiedzUsuń